SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri kucakin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz açgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı mesleklemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak kucakin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı berenarı henüz açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO kucakin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir öbür önemli üstelik da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş temizışı esenlar.
Bu iki nosyon, kucakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek henüz ticari olduğu kucakin kucakerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.